Door het putje?


Vanochtend werd ik een beetje gejaagd wakker. Wat voor dag is het vandaag? Moet ik niet opstaan? Waarom is de wekker niet afgegaan? Ken je dat? Met een losse vrije dag tussendoor?

Met mij gaat het verder goed hoor. Drukke tijden dat wel. Niet alleen omdat het schooljaar weer bijna afloopt, maar meer vanwege alle andere dingen die spelen.
Twee mensen in ons huishouden die druk bezig zijn met solliciteren.
Wat is dat toch een aparte bezigheid.
Aan de ene kant ben je bezig met jezelf verkopen en aan de andere kant wordt van je verwacht dat je authentiek bent. Dus jezelf zijn. Maar wat nu als je niet gewend bent om jezelf te verkopen?

Dat is dan jouw probleem. Dan moet je verder kijken of “je past niet in een team”.

Persoonlijk word ik altijd onrustig van solliciteren. Allereerst van het in de krant kijken en bedenken of een vacature aansluit bij wat ik zou willen of kunnen. Vervolgens het wachten op uitnodigingen, gesprekken en uitslagen. Ook als het intern is. Dat maakt het allemaal nog vreemder. Een sollicitatie naar mijn eigen baan. En dat op een moment dat er directieacties zijn waarbij ik me achter de oren krabbel. Nee hier wil ik geen verantwoordelijkheid voor dragen….maar wat moet ik anders dan toch solliciteren naar mijn eigen baan.

Ook als ik me daar gejaagd door voel.
Het is nog even wachten en hopelijk heb ik voordat juni begint duidelijkheid over het vervolg van mijn loopbaan.
Het zou toch zonde zijn als alle energie die ik de afgelopen twee weken in mijn assessment en aanverwante acties voor niets zou zijn geweest.

Plaats een reactie